Yapay Güzelliklerin Şehri Dubai

Otelimiz Rox Cappadocia’nın dünyanın en prestijli otel ödüllerinin verildiği “World Luxury Hotel Awards” ödülünü aldığını ve ödül gecesinin 2016 senesinde Qatar’da düzenleneceği haberini alınca eşimle hemen Dubai ve Qatar yolculuğu planlarımızı yapmaya başladık.

Her sene dünyanın farklı bir yerinde düzenlenen bu ödül gecesinin bu sene Qatar’da olduğunu öğrenince açıkçası başlarda biraz hayal kırıklığına uğradım.

Dubai’den Qatar’a, seyahatimizin son günlerinde ödülümüzü almak için geçip bir gece kalıp Dubai’ye dönmeye karar verdik. Nasıl olsa Dubai’de yapılacak çok fazla şey vardı. Dev gökdelenlerin olduğu, tarihinin olmadığı, doğal güzellikleri ile değil yapay güzellikleri ile ünlü olan bu lüks ve ihtişamın şehri Dubai aslında beni oldum olası pek heyecanlandırmıyordu.

Kuzenimin uzun yıllar Dubai’de yaşıyor olmasına ve beni defalarca davet etmesine rağmen, gitme fırsatını hep bir bahane ile ertelediğimi farkettim.

Bu seyahatimizde anneminde kuzenimi görmek istemesini ve Alya ile ilgilenebileceğini de fırsat bilerek onu da yanımıza alıp kuzenimin evinde kalmaya karar verdik.

Dubai vizesini internetten alabileceğimizi öğrenince hemen araştırıp vize işlemlerini tamamladık.

Dubai çöl ikliminin hakim olduğu bir yer olduğundan rahatça gezilebilecek en uygun zamanlar Ekim ve Nisan ayları arası diyebilirim. Biz Ekim sonunda gittik ve uçağın indiği saat gece yarısı olmasına rağmen havaalanından çıkar çıkmaz yüzümüze çarpan sıcak hava bizi gündüz saatleri için endişelendirmeye başlamıştı bile…

Dubai denilince ilk akla gelen lüks. Çölün ortasına öyle muhteşem bir yapaylık kondurulmuş ki, bundan hoşlanmayan bir insanın bile inanın hayran olmaması elde değil.. Çölde vaha dedikleri bu olsa gerek dedirten cinsten…

Birleşik Arap Emirliği 7 ayrı emirlikten oluşuyor. Bunlardan en yüksek nüfusa ve Abu Dhabi’den sonra en geniş yüzölçümüne sahip olan Dubai önceleri normal bir liman şehriyken, 1969 yılında petrolün bulunmasıyla büyük bir hızla zenginleşmiş. Turizm ve inşaata yapılan inanılmaz yatırımlar sayesinde de dünyadaki bir çok “en” sıfatı yapılara sahip şehir olma özelliğini kimselere bırakmamış.

Havaalanından eve dönerken karanlığı sanki kocaman lunaparkların aydınlattığı, insanı adeta içine çekmek isteyen bir şehir karşıladı bizi.. Arabanın camından bir yandan etrafı seyrederken aklımda bir sürü düşünce uçuşmaya başlamıştı bile.. Bazen bir şehrin, bir binanın, hatta o binanın üzerindeki ufacık bir detayın, belki bir yazının bile sizi alıp götürdüğü, hayal dünyanızı genişlettiği, size kattığı inanılmaz.. Alya’nın sesi ile irkilip düşüncelerimi bir bir kovuyorum ve o ışıl ışıl şehri o da izlesin diye karşımızda şehrin neredeyse her ucundan farkedilen dünyanın en yüksek binası olan Burj Khalifa’yı parmağımla işaret ediyorum.

Alya ile rahat edebilmek hem de doya doya gezebilmek için araba kiralamaya karar veriyoruz. İlk gün havanın çok sıcak olması sebebiyle dünyanın en büyük alışveriş merkezi olan Dubai Mall’a giriyoruz. İçeriye girer girmez klimaların etkisiyle hissettiğim soğuğu tarif edemem. Kuzenimin tavsiyesi ile özellikle de Alya için yanımıza uzun kollu birşeyler aldığımız için seviniyorum.

Birleşik Arap Emirlikleri vatandaşlarına Emirati deniliyor. Etrafta Arap kıyafetleri içerisindeki Emiratiler dikkatimi çekiyor. Erkekler beyaz uzun bir elbise, bayanlar siyah çarşaf giyiyorlar. Turist olarak ise istediğimizi giymekte serbestiz. Kısacık etekli turistlerle çarşaflı bayanlar yanyana yürüyor ve kimse kimseye bakmıyor, rahatsız etmiyor.

Dubai Mall dev akvaryumu, cafeleri, restoranları ve her markayı bulabileceğiniz mağazaları ile adeta bir alışveriş cenneti. İçeride üşüyüp biraz dışarıya çıkmaya karar verdiğimizde ise bizi gece ışıltısıyla karşılayan Burj Khalifa yine tüm ihtişamıyla kendisini fotoğraf makinalarının kadrajına sığdırmaya çalışan turistleri adeta selamlıyor. Akşamüstü saat 6’dan sonra her yarım saatte bir Burj Khalifa önünde gerçekleşen suyun ışıkla görkemli dansını izlemeden oradan ayrılmayn. Biz akşam yemeği için havuza bakan restoranlardan birini tercih edip, Burj Khalifa’nın ışıltılı elbisesini üzerine geçirdiği saatlere tanık olup, suyun dansı eşliğinde keyifli bir akşam geçiriyoruz.

Dünyanın en görkemli şehirlerinden birini dünyanın en yüksek binasından görmek isterseniz Burj Khalifa için biletlerinizi özellikle en çok tercih edilen gün batımı saatlerine internetten önceden almanızı tavsiye ederim. Tasarım ödüllü Armani otelinde içinde bulunduğu Burj Khalifa’nın yüksekliği 828 m. Biz seyir terasına bilet alıp, sıra bekleyip çıkmak yerine, bu binanın 122. Katında bulunan Atmosphere restoranın lounge bölümünden gün batımı saati için yerimizi ayırtmıştık. Hem turistik kalabalıktan uzak, hem şehire doyup hem de muhteşem kokteyller eşliğinde manzaranın tadını çıkarıyoruz.

Ertesi gün kendimize bir rota çıkarıp 2013 senesinde açılan, 72.000 m2 üzerine kurulu dünyanın en büyük doğal çiçek bahçesi Miracle Garden’a doğru yola çıkıyoruz. Bizim gittiğimiz dönemde sezona hazırlık için kapalı olmasına rağmen, dışarından görüntüsü bile hayaller kurmama ve Alya büyüyünce yeniden gelip beraber el ele gezeriz dediğimiz yerlerin baş sırasında yerini almaya yetiyor bile…

Oradan Dubai’nin simgesi olan Burj El Arab otelinin hemen yanıbaşında yer alan Madinat Jumeriah’a gitmeye karar veriyoruz. Daha adımımı atar atmaz kendimi 1001 gece masallarında hissediyorum. Otantik kıyafetlerin, hediyeliklerin, antikaların bulunduğu çarşıdan çıkıp göletin üzerinde keyifli bir tekne gezintisi yaparken kendimizi Venedik’te hissetmeye başlıyoruz.

Evde biraz dinlenip vakit geçirdikten sonra akşamüstü Marina Walk diye geçen sahil kısmında, dev binaların arasında dolaşıp keyifli kahve molaları veriyoruz. Daha sonra Alya’yı anneannesi ile eve bırakıp biz de Marina Walk’da bulunan Address otelin terasında bulunan mekanda dev binaların bize adeta göz kırptığı bir atmosferde uzun zamandır başbaşa kalmanın keyfini çıkarıyoruz.

Dubai’de gece hayatı da oldukça hareketli. Billionare adlı mekanda biraz vakit geçirdikten sonra eve dönüyoruz. Dubai’de tahmin edebileceğiniz gibi çok fazla ünlü restoran var. Zuma, Buddha bar, Roberto’s, Pierchic bunlardan birkaçı.

Ertesi gün Emirati olan bir arkadaşımızla Abu Dhabi’deki, içerisinde aynı anda 40 bin kişinin ibadet edebildiği dünyanın üçüncü büyük camisi olan Sheikh Zayed camiini ziyaret etmeye gidiyoruz. Mimarisi ile insanı büyüleyen, mozaiklerinden halı dokumalarına kadar insanı ihtişamıyla hayallere daldıran, avizeleri ve çinileri ile ağızları açık bırakan, içinizin değişik bir huzurla kaplandığı bu camiiden inanın uzun bir süre ayrılmak istemiyorum.

Size de oluyor mu bilmiyorum; gittiğim ve gezdiğim yerlerde çoğu zaman turist olmak değil, oraların bir yerlisi gibi uzun uzun zamanımın olduğu ve gezdiğim yerleri doya doya yaşayıp hissetmek istediğimi düşünürken yakalıyorum kendimi..

Kısa ziyaretimiz sonrası Dubai’ye geri dönüyoruz. Dubai’de dünyanın ilk ve tek 7 yıldızlı meşhur oteli Burj El Arab’a değinmeden olmaz. Tepesinde tenis kortu ve helikopter pisti bulunan, odalarındaki detayların som altın veya altın kaplamalardan oluştuğu, dünyanın en pahalı otellerinden sayılan bu otelde kendinizi bir sarayda hissetmemeniz olanaksız.

Daha önce yapay bir ada görmediyseniz, en ihtişamlısını Dubai’de görebilirsiniz. Palmiye adaları diye adlandırılan ve Jumeriah kıyısından bir köprü ile geçilerek ulaşılan palmiye ağacı görünümünde bu adaların havadan görüntüsü inanılmaz.

Biz eşimle seyahatlerimizde ayaklarımız patlayana kadar gezmekten, birlikte keşfetmekten ve kaybolmaktan büyük zevk aldığımızdan denize girilebilecek yerlere seyahat etsek dahi buna çok vakit ayırmayı tercih etmiyoruz. Bir kaç saat için Anantara The Palm Dubai’nin plajında vakit geçirip oradan içerisinde yapay kayak pistinin bulunduğu The Mall of Emirates’i gezmeye gidiyoruz.

Gördüğünüz gibi bu şehirde herkese göre yapılabilecek bir şeyler mutlaka var. İster romantik bir tatil geçirin, ister skydive ile gökyüzünden adrenalin dolu bir atlayış yapın, ister birbirinden ünlü restoranlarda gurme olun, ister hareketli gece hayatının tadını çıkarın, ister çölde safari yapın, ister kayak kayıp aynı gün denizin ve güneşin tadını çıkarın, isterseniz de eğlenceli su parklarında ailenizle keyifli bir gün geçirin.

Dünyadaki en iyi su parklarından birini Palmiye adasında bulunan masal diyarı gibi bir otel olan Atlantis otelde ziyaret edebilirsiniz. Çocuklar ve yetişkinler için yapılan su parkında vaktiniz varsa eğlenmeden dönmeyin derim. Herkesin çocukluğuna dönüp kahkahalarla dolu bir gün geçireceğine emin olabilirsiniz.

Çöl safarisi ise Dubai’ye giden her turistin mutlaka yaptığı bir aktivite. Sizi jeeplerle bulunduğunuz yerden alıyorlar ve çöle ulaşıldığında adrenalin dolu bir yolculuk sizi bekliyor. Alya’yı anneannesi ile bırakıyoruz çünkü bebekler için uygun değil. Özellikle tekerlek üzerinde oturanın hop oturup hop kalktığı bir sürüş sonrası fotoğraf molaları ve güneşi batırmak için duruyoruz. Biz gece bedevi kampında konaklamalı bir tur tercih ettiğimiz için, yanımızda bulunan minik yorganı arabadan alıp eşimle kendimize kalabalıktan uzak bir kum tepeciği seçip gerçekten bugüne dek izlediğim gün batımlarının en iyilerinden birini seyre dalıyoruz. Safari sonrası kamp alanında açık büfe yemeklerin tadını çıkarıp, dansöz şovunu seyrediyoruz. Ben hızımı alamayıp her iki elimede hint kınasından motifler yaptırıyorum. Daha sonra konaklayacağımız çadır alanına geçiyoruz. Gökyüzündeki yıldızları seyre dalarken hangi masalın içindeyiz acaba diye düşünmeden edemiyorum.

Ertesi gün Qatar için uçağımız var ve daha Dubai’de yapılacak çok şey var.. Bir gece kalıp tekrar döneceğimiz için yanımıza sadece ödül gecesi için giyeceğimiz kıyafetlerimizi alıp yola çıkıyoruz. Vizede oluşan bir yanlışlık sonucu ise Qatar’dan Dubai’ye geri giremeyeceğimizi Qatar dönüşü havaalanında öğreniyoruz. Alya sanki anlamışcasına ağlamaya başlıyor. Yeni vizeyi çıkarmak en az dört gün sürer dediklerinde ise eşimle birbirimize bakıp ve bir çılgınlık yapıp oradan vizesiz gidebileceğimiz ülkeleri araştırmaya koyuluyoruz. Hedefimiz Sri Lanka!

Bazen o an canınızı sıkan gelişmeler, çok daha keyifli bir olaya dönüşebiliyor. Sri Lanka yazımda görüşmek üzere..

Yorumlar (6 Yorum)

Yazı hakkında görüşlerinizi belirtmek istermisiniz?